Uppg 1. Alkohol och trafik

Fick i uppgift att göra en kampanj om att alkohol, droger och trafik inte hör ihop.  Tyckte att det var en lite knepig uppgift, men här kommer mitt bidrag till denna uppgift.

Som ni ser har jag gjort om skylten "Varning för annan fara" och istället för strecket i mitten, har jag bytt ut den mot en spritflaska. Dessa skyltar brukar ju alltid kompleteras med en tilläggsskylt. Jag har valt att skriva "Livsfara" på skylten, eftersom det är just det det är när man kör alkohol- eller drogpåverkad i trafiken. Man riserkerar inte bara sitt eget liv, utan framförallt andra människors liv.

Jag har tänkt att detta ska användas som reklam ute bland omgivningen, speciellt ute i trafiken, men skulle även kunna tänkas tryckas som en helsida i ett magasin eller en tidning. Jag har dock valt att presentera den på en reklamskylt.



Kommentarer
Postat av: Cissi

snyggt snyggt! du fick med den där samvetskvalsvinkeln som jag var inne på men inte fick till! jag gillart!

2010-01-31 @ 16:42:16
URL: http://stitchoholic.wordpress.com
Postat av: Pontus

Enkelt, snyggt och smart, tycker jag. Gillar också den glansiga effekten. Det är helt lagom mycket effekter på bilden, så att det ser lite bearbetat ut utan att bli vulgärt.

2010-02-02 @ 07:46:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0